Pàgines

dimecres, 24 de desembre de 2008

Educació i noves tecnologies: la videoconferència

Pel youtube.com he trobat un vídeo on unes professores expliquen l'experiència de poder assistir a una conferència sense moure's del centre escolar.

Els alumnes van poder gaudir d'una videoconferència gràcies a les noves tecnologies que es van aplicar a l'escola.

A continuació podeu visionar el vídeo on les responsables de l'aula ens expliquen com van viure aquesta experiència entre altres coses...





Per acabar aquest post, aquí teniu més informació sobre la videoconferència:


La videoconferència és la comunicació de video i al mateix temps so. En telefonia mòbil es denomina UMTS (Universal Movil Telecomunication System), com a servei vinculat a les grans companyies solament es troba disponible en Estats Units i part d'Europa, però mitjançant internet es troba a l'abast de tothom amb accés a la xarxa amb ample de banda suficient. La videoconferència és un mitjà pel qual els individus es poden trobar cara a cara i en temps real per a parlar. Es necessita un ordinador amb un software, una càmera de vídeo i una connexió a Internet de bona qualitat.

La videoconferència permet a un grup de persones ubicades en llocs distints dur a terme reunions com si estigueren en la mateixa sala. És una combinació tecnològica d'audio, vídeo i xarxes de comunicació que serveix per que grups o individus puguen trobar-se cara a cara en un temps real per interaccionar.

És un sistema de comunicació dissenyat per a portar a terme trobadesa distància, el qual, ens permet la interacció visual, auditiva i verbal amb personas de qualsevol part del món; sempre que els sitis web a distància tinguen equips compatibles i un enllaç de transmiíó entre ells.

Amb la videoconferència podem compartir aplicacions, intercamviar punts de vista, mostrar i veure tot tipus de documents, dibuixos, gràfics, fotografies, imagens d'ordinador, videos, en el mateix moment; amb el fi de crear, visualitzar i modificar arxius de forma simultània; sense necessitat de que ell o els participants hagen de traslldar-se al lloc en què s'estiga realitzantl'esdeveniment.


Altra definició interessant és la propossada per la Associació de Televisió Educativa Iberoamericana (ATEI) on s'explica que "la videoconferència és el simple intercanvi d'imatges i veus procedents d'altres llocs. La proporció de vídeo es captura en una càmera i es presenta en un monitor semblant al d'un televisor on se li afegeix un audi capturat a través d'un micrófon, i al meteix temps es reprodueix mitjançant una botzina. Això permet que els participants de dita videoconferència puguen escoltar-se entre si i compartir les imatges de vídeo amb moviments".

"La videoconferència és un sistema de comunicació que permet mantindre reunions col·lectives entre varies persones que es troben en llocs distants. Es realitza en temps real, via telefònica, i es transmet, tant la imatge com el so, en ambdues sentits..." (Oliver, 2001, www.uib.es/depart/gte/oliver.html)

Existeixen dos criteris per a classificar les videoconferències: segons el nombre de punts de connexió i segons el format tècnic.

La videoconferència com a ferramenta d'aprenentatge

Es tracta d'una ferramenta com més possibilitats per als docents perquè podem ser capaços de veure des de la nostra aula aquelles coses o llocs als que no podem anar, ampliant els nostres horizonts. Podem tindre a l'aula experts d'altres llocs, llengües o cultures per a millorar a la seua experiència i saber els procés d'ensenyança-aprenentatge.

Imatge

Imatge
L'educació és a l'escola i a CASA!